SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.46 número2Los estilos de aprendizaje y la competencia argumentativa escrita bilingüe (español-inglés) en términos de las escogencias discursivas y lingüísticasLa gramática al margen de la norma: la escritura en WhatsApp índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

SERNA DIMAS, Héctor Manuel. Teacher’s Situated Knowledge Through Metaphor Construction and Its Story- Licensing. Leng. [online]. 2018, vol.46, n.2, pp.292-310. ISSN 0120-3479.  https://doi.org/10.25100/lenguaje.v46i2.6584.

This theoretical article argues for metaphor construction and development to explain how teachers situate their knowledge and make sense of their teaching lives and practices. However, the process of metaphor construction must go beyond the scope of cognitive theories, and their systematization of concepts in metaphors. Metaphors, as conscious attempts to situate teachers’ knowledge, must be considered as a text whose constituting elements are the teachers’ values, belief systems, ideologies, professional knowledge, and culture intertwined in their minds. The concept of story licensing plays a key role in validating the definition and development of metaphors to explain teachers’ situated knowledge construction.

Palabras clave : metaphor; story licensing; teacher’s situated knowledge.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )