SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número35Desarrollo de competencias para el comportamiento ético-gerencial: un enfoque de responsabilidadCese de actividades de las pymes en el área metropolitana de Cali (2000-2004): un análisis de supervivencia empresarial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Administración

versión impresa ISSN 0120-3592

Resumen

SUAREZ NUNEZ, Tirso Fernando  y  MARTIN MENDEZ, María Marlene. The impact of human capital and organizational capital on SME strategies. Cuad. Adm. [online]. 2008, vol.21, n.35, pp.229-248. ISSN 0120-3592.

This article verifies the relation that exists between human capital and organizational capital and quality, customer service, and innovation strategies developed and implemented in small and medium-sized enterprises (SMEs). Thus, using a resource-based view (RBV), it analyzes the importance that the elements that comprise human capital and organizational capital have in strategy formulation processes. To contextualize the above, some characteristics of SMEs in Mexico are described and a survey made, the results of which are compared to the results obtained in a prior study conducted in the United States. The article concludes that organizational capital is important to quality, customer service, and innovation strategies.

Palabras clave : Strategy; small and medium-sized enterprise; human capital; organizational capital; innovation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons