SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número39Evaluación de la cultura exportadora en las pymes colombianas: una mirada al Programa de Fomento a las Exportaciones (PFE)Estudio exploratorio sobre la influencia de la visión familiar y la visión patrimonial en el crecimiento en ventas de la empresa familiar colombiana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Administración

versión impresa ISSN 0120-3592

Resumen

CABEZA GARCIA, Laura  y  GOMEZ ANSON, Silvia. Effect of privatization on the performance of Spanish companies sold through public offer. Cuad. Adm. [online]. 2009, vol.22, n.39, pp.135-162. ISSN 0120-3592.

The effect of privatization on the performance of the Spanish companies that were sold through public offers from 1985 to 2007 is analyzed in terms of mean and median difference assessment. Once considered the sector effect, the analysis reveals a slightly better long term performance of the private companies. However, according to the study, explaining the success of privatization processes seems to require the consideration of some other factors such as exercised government control, presence of foreign investors, competence level or company size.

Palabras clave : Privatization; public offer; company performance; determinants.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons