SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número54Dispositivos de reclutamiento y selección en empresas de servicios financieros: una mirada hacia la reproducción organizacional y la legitimidad en Chile y en el Reino Unido índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Administración

versión impresa ISSN 0120-3592

Resumen

ALVAREZ-FRANCO, Pilar Beatriz; MUNOZ-MURILLO, Melisa  y  RESTREPO-TOBON, Diego Alexander. Challenges in assessing the effectiveness of financial education programs: The Colombian case. Cuad. Adm. [online]. 2017, vol.30, n.54, pp.155-180. ISSN 0120-3592.  https://doi.org/10.11144/javeriana.cao30-54.caef.

Financial Education Programs -FEP- enjoy widespread governmental and private support and are considered essential tools for improving financial literacy, encouraging financial inclusion, and increasing consumer financial protection. Therefore, assessing their effectiveness is critical to guarantee that public and private resources are allocated wisely. The available empirical literature casts serious doubts on the effectiveness of FEP in achieving their objectives. Even properly designed -from an impact evaluation viewpoint- FEP fail to deliver long-run effects on individuals’ financial literacy or financial outcomes. We highlight the challenges to evaluate the impact of FEP. We showcase the international experience in assessing the effectiveness of these programs and offer a set of recommendations regarding the attributes that FEP should have to allow serious policy evaluation.

Palabras clave : Financial literacy; financial education; impact evaluation.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )