SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número56Análisis del efecto de las prácticas socio- técnicas en el desempeño en calidad y salud de los colaboradores en empresas con implementación LeanAutoridad. Derivaciones conceptuales en las teorías de la administración índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Administración

versión impresa ISSN 0120-3592

Resumen

BEUREN, Ilse Maria; ANZILAGO, Marcielle  y  VESCO, Delci Grapégia Dal. Effects of the diagnostic and interactive use of performance assessment measures in role ambiguity and psychological empowerment. Cuad. Adm. [online]. 2018, vol.31, n.56, pp.55-80. ISSN 0120-3592.  https://doi.org/10.11144/javeriana.cao.31-56.ucdim.

This study analizes the association of the diagnostic and interactive use of performance assessment measures with the decreased role ambiguity and increased psychological empowerment of managers. Survey research was conducted in an agro-industrial cooperative, in which 52 managers answered the questionnaire based on the study of Margin- son, McAulay, Roush and Van Zijl (2014). The results of modeling of structural equations show that the diagnostic and interactive use of the performance assessment measures is not associated with psychological empowerment. However, it is confirmed that managerial performance of the managers is affected by role ambiguity.

JEL Codes: M14, M41

Palabras clave : performance assessment measures; diagnostic control; interactive control; role ambiguity; psychological empowerment.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )