SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número63Dogville y la sociedad educadora: apuntes para una lectura desde las otras moralesOtra pedagogía rizomática como desplazamiento de pensamiento índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

MALLARINO FLOREZ, Claudia. The discursiveness of the art: A place for the displacement of school devices. Rev. colomb. educ. [online]. 2012, n.63, pp.187-212. ISSN 0120-3916.

The modern school has singular and specific forms of discourse about the body that constitute devices that are defined by instances proper to power - power fields - and by instances proper to knowledge - rationalities. These historically determined devices have naturalized corporal practices of subjection and/or resistance depending on the way in which they have been strategically deployed in areas of corporal expression. In this scenario, analogical rationalities proper to artistic languages would seem to emerge as a condition for the possibility of a genuine and complete corporality.

Palabras clave : Body; school; device; subjection/resistance; art.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )