SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número63Educación de lo sensible: tras las huellas del pensamiento de Michel FoucaultMiradas científico anormales a la infancia en situación de calle: José Gutiérrez o los imaginarios sociales modernos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

PEREZ HENAO, Horacio. Literature and everyday aesthetics Towards an abductive reasoning. Rev. colomb. educ. [online]. 2012, n.63, pp.255-270. ISSN 0120-3916.

Based on author's teaching experience, this paper reports a process carried out to establish an abductive hypothesis regarding everyday aesthetics and literature studies in higher education. Categories such as surprising fact, icon, enigma, hint, suspicion conjecture lead to a definitive hypothesis as a question. Such a question is one of the starting points of a research project under formulation, which seeks to propose a principle for higher education taking literature as support of everyday aesthetics.

Palabras clave : Everyday aesthetics; literary studies; abduction.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )