SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número64Estilística educativaModelos de estilos de aprendizaje: una actualización para su revisión y análisis índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

TINAJERO VACAS, Carolina  y  PARAMO FERNANDEZ, María Fernanda. Cognitive Style. Rev. colomb. educ. [online]. 2013, n.64, pp.57-78. ISSN 0120-3916.

This work offers a research review about the implication of dependence-independence cognitive style field on the teaching-learning process. After clarifying the idea of psychological style, cognitive style and justifying its importance for the educational context, then it is shown the important results available about the differences of the subjects that belong to different styles in relation to learning strategies, material preferences and instructional methodology are shown and apparently are at the base of the differences of school performance.

Palabras clave : Cognitive style; learning style; field dependence; learning; strategies; performance; academic achievement.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )