SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue64Advances towards the effects of cooperative learning about the academic goal and social abilities in relation to the cognitive styleDifferences in adult-child shared reading and its relationship with adult cognitive style author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Revista Colombiana de Educación

Print version ISSN 0120-3916

Abstract

RENDON URIBE, María Alexandra. Hacia una conceptualización de los estilos de enseñanza. Rev. colomb. educ. [online]. 2013, n.64, pp.175-195. ISSN 0120-3916.

El término estilos de enseñanza ha tenido diferentes significados dependiendo de la utilización que le han dado los estudiosos del tema y, por tanto, su empleo ha sido polisémico, asunto que es común a muchos otros términos, sobre todo de las ciencias sociales y humanas. En este artículo se presentan algunas explicaciones sobre los estilos de enseñanza, asimismo se asume una posible conceptualización y se abordan algunas variables y asuntos que pueden servir de sustento para la identificación de los estilos de enseñanza.

Keywords : Estilos de enseñanza; enseñanza; aprendizaje; saber hacer; comunicación.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )