SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número64Efecto de un activador computacional de autoeficacia sobre el logro de aprendizaje en estudiantes de diferente estilo cognitivoConferencistas versus conversadores. Estilos de enseñanza de profesores de ciencias y su relación con el estilo cognitivo: Teaching styles of Science teachers and their relationship to cognitive style índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

RODRIGUEZ HERNANDEZ, Yenny. Cognitive Style in a Group of Congenital Deaf Students from Bogotá. Rev. colomb. educ. [online]. 2013, n.64, pp.245-272. ISSN 0120-3916.

Cognitive style is a topic of interest for understanding individual differences that exist in the teaching-learning process. These differences have not been studied in the deaf population. This article describes the cognitive style in deaf students. The sample consisted of 40 students, 20 are deaf subjects and 20 are hearing subjects. The identified cognitive style was Field Dependence and Independence (FDI). The instrument used was EFT (Embedded Figures Test). The results were organized to describe the following relationships: cognitive style and hearing student' condition, cognitive style and communicative and educational modality, cognitive style and hearing parents' condition, and cognitive style and sex.

Palabras clave : Cognitive style; field dependence and independence; deaf.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )