SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número68Formar para investigar e innovar: tensiones y preguntas sobre la formación inicial de maestros en ColombiaAsociación entre afectos y optimismo en estudiantes del curso de Pedagogía índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

DIAZ PALACIOS, José Alfredo. Resignificance and Reconceptualization of the "Educational Quality" Category - a New Approach, a New Perspective. Rev. colomb. educ. [online]. 2015, n.68, pp.173-194. ISSN 0120-3916.

This article is a result of contrasting the existing literature on the quality of education and the results of a research carried out in the framework of the Master in Education Program of Universidad Pedagógica Nacional from Bogotá. This paper focuses on proposing a new vision of educational quality, covered in the research results mentioned above. The first part presents the theoretical concepts of quality, evaluation and teacher's evaluation, which are re-addressed to pro-pose a new conceptualization. The second part presents each of the concepts mentioned above, re-conceptualized in light of the research results.

Palabras clave : Educational quality; evaluation; teacher's evaluation; school.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )