SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número70¿Por qué se expande la educación privada?: Aportes para el debate globalLa economía política de la privatización educativa: políticas, tendencias y trayectorias desde una perspectiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

NARODOWSKI, Mariano; MOSCHETTI, Mauro  y  ALEGRE, Silvina. Teacher Strikes and Private Education in Argentina. Rev. colomb. educ. [online]. 2016, n.70, pp.27-45. ISSN 0120-3916.

This article analyzes teacher strikes in Argentina during 2006-2012. It stands out how teacher strikes prevail over claims from other unions, and are shown to be relevant events for education policy just for some provinces and only for public schools. We found that none of the policy measures implemented over the last decade has proven to be effective in reducing conflict. Analyzing a dataset on labour unrest, this study builds an index of teacher labour conflict to better understand the evolution of teacher strikes over time and under the various provincial governments that integrate the Argentinian federal education system. The article shows no correlation between teacher labour unrest and the growth of private enrolment. However, we note that despite the lack of statistical correlation, teacher strikes should not be ruled out as an explanatory variable of the increase in private education in Argentina.

Palabras clave : Argentina; education policy; private education; public education; teacher strikes; Argentina; política educativa; educación privada; educación pública; huelgas docentes; Argentina; política educativa; educação particular; educação pública; greve docentes.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons