SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número70Políticas docentes en Colombia. El maestro de escuela como sujeto de Gobierno SocialLa diversificación educativa y la segmentación social. Signos de una época de nuevas desigualdades índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

BARRAGAN GIRALDO, Diego Fernando. Social Pedagogical Carthography: Between Theory and Methodology. Rev. colomb. educ. [online]. 2016, n.70, pp.247-285. ISSN 0120-3916.

The article presents the results of qualitative research which, from the experience of teachers enrolled in graduate education studies, contributes to the configuration of the theoretical and methodological corpus of educational social mapping [cartografía social pedagógica (CSP)]. Based on what happened and what was observed in fourteen workshops and feedback from the teachers involved, some particularities of the CSP were presented and some comprehensive routes that highlighted the similarities and differences between participatory and social mapping were proposed. Moreover, the investigation allowed the proposal of actualizing the CSP to be validated.

Palabras clave : Socio-pedagogical Cartography; Participative Cartography; Social Cartography; Qualitive research; Research methodology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons