SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número85Estado de la cuestión sobre la enseñanza de la oralidad en la educación formalSignificados docentes en la construcción de conocimiento en investigación para la formación inicial |de profesores de historia y geografía. Emergencia de la co-construcción índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

GARRIDO-FONSECA, Carmen Gloria  y  SALINAS-CARVAJAL, Danisa. Innovation and Pedagogical Scenes: Teacher Educators in a Learning Laboratory. Rev. colomb. educ. [online]. 2022, n.85, pp.79-99.  Epub 27-Nov-2022. ISSN 0120-3916.  https://doi.org/10.17227/rce.num85-11969.

This article explores teacher educators' perceptions during their participation in innovative pedagogical scenes experienced through a Learning Laboratory (LLab) during an academic year. A qualitative approach was used in the methodological design of the study using three main instruments to collect data: interdisciplinary dialogues, reflections from teachers' experiences during the process, and a Focus Group at the end of the process. Data were analyzed through content analysis reaching a categorization of three main concepts. Results from the teachers' innovative experiences in LLab show that they developed their identity process through three main factors: a methodological breakage, integrated knowledge, and emotionality being this last factor a contribution to research in innovation in teacher education.

Palabras clave : educational innovation; higher education; teacher educators; pedagogical experiences.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )