SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número86Traduciendo discursos sobre equidad de género en intervenciones escolares: conflictos entre la visibilidad/invisibilidad del género y la construcción de habilidades matemáticasMiradas críticas en la educación matemática índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

GARCIA-OLIVEROS, Gloria. Possibilities of Diversity: A Critical Perspective in Mathematics Education through the Social Inequality Approach. Rev. colomb. educ. [online]. 2022, n.86, pp.305-320.  Epub 22-Dic-2022. ISSN 0120-3916.  https://doi.org/10.17227/rce.num86-12077.

This article presents a reflection on the possibilities of Diversity, in contexts of inequality and injustice in mathematics classes by questioning the center of the curriculum organized around structures and concepts or mathematical competencies as principles of power and control for the production of homogeneous identities. and universal. With displacement from the center of the curriculum to relevant social political situations, we emphasize the construction of social subjectivities to know and think common visions of new conditions of future life.

Palabras clave : diversity; social subjectivity; conditions of plural equality; social values; contexts of inequality and injustice.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )