SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número86Desde la normalidad a la producción de la diversidad en educación matemáticaParadigma crítico de investigación y modelación matemática: transformaciones que desafían condiciones de vulnerabilidad social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

SKOVSMOSE, Ole. Concerns of Critical Mathematics Education and of Ethnomathematics. Rev. colomb. educ. [online]. 2022, n.86, pp.365-382.  Epub 22-Dic-2022. ISSN 0120-3916.  https://doi.org/10.17227/rce.num86-13713.

Critical mathematics education can be characterized by its many concerns. I refer here to four of them connected to social justice and politics, power and mathematics, students' future possibilities, and the socio-political structuring of education, all of which are interrelated and integrated. Those concerns are shared by much work done in ethnomathematics. However, to what extent an ethnomathematical study turns critical must be discussed in every case. I see the concerns of critical mathematics education as an important challenge to ethnomathematics.

Palabras clave : Critical mathematics education; social justice; power and mathematics; students' future possibilities; socio-political structuring of education; ethnomathematics.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )