SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número68Análisis de los flujos de trabajadores y la segmentación laboral en ColombiaDiferencias en las características de los estudiantes y la brecha de rendimiento académico entre Barranquilla y Bogotá: Una descomposición semiparamétrica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ensayos sobre POLÍTICA ECONÓMICA

versión impresa ISSN 0120-4483

Resumen

BONILLA MEJIA, Leonardo  y  GALVIS, Luis Armando. Teacher Training and the Quality of School Education in Colombia. Ens. polit. econ. [online]. 2012, vol.30, n.68, pp.114-163. ISSN 0120-4483.

This paper aims to study the impact of teachers’ professionalization degree on the quality of schools, measured by student performance on the standardized test saber11. We use instrumental variables (IV) models, in order to overcome possible endogeneity problems. The results indicate that the professionalization degree has a positive effect on students’ performance. This effect is more noticeable in math than in language. Moreover, we find that public spending on education is positively correlated with degree of professionalization, while the adoption of the New Statute of 2002 has a negative impact.

Palabras clave : impact evaluation; teachers professionalization; quality of education; instrumental variables.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )