SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número69John Rawls: la educación políticaAlcances y límites de la dignidad humana en el contexto de la bioética: una reflexión crítico-antropológica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Humanística

versión impresa ISSN 0120-4807

Resumen

JIMENEZ-G, Silvia Inés  y  PALACIO-S, Marta C. Public Communication of Science and Technology in Museums and Interactive Centers in MedellÍn (Colombia). univ.humanist. [online]. 2010, n.69, pp.227-257. ISSN 0120-4807.

Following the simple and complex deficit and democratic model approaches, this paper analyses the communication strategies applied in several museums and interactive centers -Parque Explora, Museo Interactivo Empresas Públicas de Medellín, Planetario Jesús Emilio Ramírez and Museo Universitario from the University of Antioquia in the city of Medellín-. We argue that communicating scientific and technological developments at a conjunctural moment -because of the pressure exerted by the demand side to bring knowledge within the reach of the man in the street- involves recognizing science and technology issues should not be conveyed in a language increasingly distanced from layman's understanding and should allow for citizens' critical thinking formation face to techno-scientific developments. By analysing the communication approaches mentioned above, we found significant obstacles to be overcome in the communication strategies applied by museum staff in order to come to an understanding of science and technology.

Palabras clave : communication of science and technology; science & technology museum; interactive centers; simple deficit model; complex deficit model; democratic model.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons