SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número70Representaciones sociales de profesores universitarios afectados por un proceso de fusión académico-administrativo. Caso Universidad Autónoma de Entre RíosEl español junto a otras culturas, otros colores y otras lenguas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Humanística

versión impresa ISSN 0120-4807

Resumen

LARA SALCEDO, Luz Marina  y  DELGADO SALAZAR, Ricardo. Demobilized youth subjectivities and memory shifts through the passage to civilian life. A look at educational and psycho-social support programs. univ.humanist. [online]. 2010, n.70, pp.29-56. ISSN 0120-4807.

This paper intends to provide an analytical framework on relevant aspects derived from the present research, which intended to explore and understand demobilized youth's subjectivity shifts, and the way some educational programs addressed to that community are coming to terms with them, as a part of those groups' process of return to civilian life. By the same token, a number of pedagogical reflections born from the educational experiences studied are brought into focus. Thus, this study intends to enrich the field of knowledge and discussion on the processes of return to civilian life.

Palabras clave : demobilization; educational programs; return to civilian life; youth.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons