SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número82Visiones críticas sobre el estado1,5 en la antropología y la administración pública: miradas al vaivénReconocimiento de víctimas del conflicto armado en Colombia: Sobre tecnologías de representación y configuraciones de Estado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Humanística

versión impresa ISSN 0120-4807

Resumen

LARA SALCEDO, Luz Marina. What Comes After the War? Vicissitudes in the Change to Civilian Life of Demobilized Youths from FARC. univ.humanist. [online]. 2016, n.82, pp.49-73. ISSN 0120-4807.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.uh82.dgat.

This article presents the main results of the doctoral research "Configuration of Subjectivities in the Change to Civilian Life of Demobilized Youths from the Revolutionary Armed Forces of Colombia - FARC", regarding the movements provoked in the identity, ties, and morals of a group of demobilized youths from FARC. The methodological design was guided by the main premises of social constructivism, with a narrative focus. We approached the archeological, path, and structural models of the story for the analytic work. The contributions derived from this article aim to, on the one hand, address the scenarios of civilian life from their emotional potential and, on the other hand, grant some understanding around the reintegration process, the role of citizens, of institutions, and society in the construction of the State required in the post-conflict time.

Palabras clave : identity referent; ties; morals; scenarios of civilian life; emotional scenarios; social constructivism.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons