SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número83La traducción de las ideas globales en la gobernanza de la educación secundaria en ColombiaReflexiones sobre experiencias de abandono de escuela secundaria y doctorado en Argentina. Modos de cierre y condicionantes individuales e institucionales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Humanística

versión impresa ISSN 0120-4807

Resumen

TELLO, César. Educational Policies in Latin America: The Link Between Academic Researchers and Decision Makers in Education. An Analysis from the Field Theory. univ.humanist. [online]. 2017, n.83, pp.57-82. ISSN 0120-4807.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.uh83.pelv.

The relationship between knowledge production and decision making in education is a field of study that has been developing since the 1990s. In specialized literature, this topic focuses particularly on the links and relationships that the various actors should build. However, no studies about the social and political role of these actors have been carried out. This paper analyzes those dynamics from Field Theory to understand the complexity of this area of study, increasingly necessary in Latin America.

Palabras clave : researchers; decision makers; education policies.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )