SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 issue52The visible evidence of cultural producersLocal radio, public opinion and citizen participation author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Signo y Pensamiento

Print version ISSN 0120-4823

Abstract

BOTELHO JOSGRILBERG, Fabio. La fenomenología de Maurice Merleau-Ponty y la investigación en comunicación. Signo pensam. [online]. 2008, vol.27, n.52, pp.68-83. ISSN 0120-4823.

El artículo tiene por finalidad reflexionar sobre las posibles contribuciones de la Fenomenología de Maurice Merleau-Ponty para la investigación en comunicación. El texto presenta algunas de las principales ideas elaboradas por el filósofo francés sobre la experiencia del propio cuerpo y sus posibilidades perceptivas y expresivas. Al final, discute las implicaciones metodológicas para el desarrollo de investigaciones en el campo de la comunicación.

Keywords : Fenomenología; comunicación; metodología.

        · abstract in English     · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License