SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número57Sobre la investigación en las facultades de comunicaciónIdentidad e imagen en Justo Villafañe índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Signo y Pensamiento

versión impresa ISSN 0120-4823

Resumen

GONZALEZ, LILIANA. Towards a French Revolution in research work vis-à-vis Teaching French in Colombia. Signo pensam. [online]. 2010, vol.29, n.57, pp.496-504. ISSN 0120-4823.

This paper compiles some of the main extant reflections on the teaching of French as a Foreign Language in Colombia and its developments vis-à-vis linguistic policies. Our purpose is to start a research revolution in the teaching of French as a Foreign Language that includes new teaching contexts, such as social practices in and among French and French speaking sectors.

Palabras clave : educational legislation; linguistic policies; teaching French; Education law and legislation; French language -- studying and teaching; foreign students; Linguistics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons