SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 issue57Towards a French Revolution in research work vis-à-vis Teaching French in ColombiaTen Years of Concentration of Ownership in Rosario: From Being Argentine's Press Doyen to Becoming the Multimedia Giant Known as La Capital author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Signo y Pensamiento

Print version ISSN 0120-4823

Abstract

MOL MARCO, DIÓGENES D.. Identidad e imagen en Justo Villafañe. Signo pensam. [online]. 2010, vol.29, n.57, pp.506-519. ISSN 0120-4823.

De la lectura de los dos primeros capítulos del libro Imagen positiva, de Justo Villafañe, surgieron en nosotros una serie de preguntas en torno a la equivalencia entre identidad y el trío de variables comportamiento-cultura-personalidad corporativas y, particularmente, entre cultura e identidad corporativa; las imágenes funcional, organizacional e intencional propuestas por el autor, así como la presentación de la imagen corporativa, en cuanto síntesis gestáltica, lo que nos llevó a revisar los planteamientos del catedrático y consultor español, a partir de su esquema relación entre identidad e imagen corporativas.

Keywords : comportamiento corporativo; cultura corporativa; Gestalt; identidad corporativa; imagen corporativa; Comportamiento organizacional; Cultura corporativa; Imagen corporativa; corporate culture.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License