SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 issue57Ten Years of Concentration of Ownership in Rosario: From Being Argentine's Press Doyen to Becoming the Multimedia Giant Known as La Capital author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Signo y Pensamiento

Print version ISSN 0120-4823

Abstract

MOREIRA DE OLIVEIRA, THAINE  and  RIBEIRO MARINHO, KARLA AZEREDO. A construção do conhecimento no 'Alternate Reality Game'. Signo pensam. [online]. 2010, vol.29, n.57, pp.538-551. ISSN 0120-4823.

A proposta deste trabalho é realizar uma reflexão filosófica acerca das configurações cognitivas ocorridas durante a experiência de se jogar Alternate Reality Games, baseado nos estudos fenomenológicos da semiótica de Charles Peirce. O objetivo principal é delimitar, segundo as Categorias do Pensamento, o processo que ocorre nas etapas deste gênero de game, buscando compreender como que esta imaterialidade do pensamento e do conhecimento é construída, em um universo que transita entre realidades e ficciona-lidades e tem como base a coletividade.

Keywords : conhecimento; subjetividade; Charles Peirce; Games Studies; semiótica; Peirce; Charles Sanders; 1839-1914 -- Crítica e interpretação; Subjetividade; Jogos -- Aspectos simbólicos.

        · abstract in Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License