SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.40 número2Prácticas de cuidado cultural brindadas en el hogar por las madres indígenas Zenú a sus hijos prematuros y con bajo peso al nacerConocimiento de los profesores sobre el comportamiento suicida en los adolescentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307versión On-line ISSN 2216-0280

Resumen

RUEDA DIAZ, Leidy Johanna; MERCADO MIRANDA, David Alejandro  y  PADILLA GARCIA, Clara Inés. A reusable learning object for assessment cardiovascular and respiratory responses. Invest. educ. enferm [online]. 2022, vol.40, n.2, e10.  Epub 19-Sep-2022. ISSN 0120-5307.  https://doi.org/10.17533/udea.iee.v40n2e10.

Objective.

Produce and determine the validity of a reusable learning object for assessment cardiovascular and respiratory responses from the taxonomy of the North American Association of Nursing Diagnosis Domain 4. Activity/Rest, Class 4. Cardiovascular/Pulmonary Responses.

Methods.

A descriptive methodological study was developed that included three phases (1) construction of the reusable learning object incorporating Gagné's nine instructional events, (2) content validation was carried out with 24 nurses who served as experts, and (3) and Usability was evaluated by 22 nursing students from a Public University in Colombia.

Results.

The reusable learning object was organized into three modules: introduction, assessment of cardiovascular responses, and assessment of pulmonary responses. The learning object obtained a content validation index of 0.86; the usability indicators had proportions of agreement greater than 85%.

Conclusion.

The reusable learning object is valid and can be used for teaching the assessment of cardiovascular and respiratory responses in nursing students.

Palabras clave : Nursing; Distance Education; Educational Technology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )