SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número65SOBRE LAS CIENCIAS DE LA EXPERIENCIA. LOS HERMANOS CRISTIANOS Y LA CONSOLIDACIÓN DEL ORDEN CLÁSICO DEL SABERGABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ Y LA ÉTICA EN CIEN AÑOS DE SOLEDAD - II índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Philosophica

versión impresa ISSN 0120-5323

Resumen

ESLAVA, Edgar. EDUCATION IN LATIN AMERICA: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES FOR PHILOSOPHY IN THE REGION. Univ. philos. [online]. 2015, vol.32, n.65, pp.223-243. ISSN 0120-5323.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.uph32-65.efro.

Framed within the development policies for the region, educational agendas for Latin America represent specific commitments that transcend the improvement in the results of specific tests permeating both pedagogical practices and conceptual frameworks in which these ones acquire meaning. This paper covers some of the commitments made by these agendas and develops the general framework in which participation of philosophical community is expected and required as a guarantor and promoter of the construction of spaces for reflection and action on educational system.

Palabras clave : Latin America; education; development; identity; philosophy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )