SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número2Propuesta de una ruta metodológica para implementación del Modelo de Orem en la práctica de enfermeríaSíndrome de PHACE: reporte de un caso índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Salud Uninorte

versión impresa ISSN 0120-5552versión On-line ISSN 2011-7531

Resumen

OLIVERA DIAZ, Alvaro. Becoming in medical education: an encounter with the bioethics. Salud, Barranquilla [online]. 2010, vol.26, n.2, pp.349-359. ISSN 0120-5552.

The context of medical education has been influenced in the last decades by academic meanings derived from humanistic contents uttered in emergent knowledge of disciplines like bioethics, which widen medicine like a social practice, inserted in both environments of learning and professional performance. Together affect the feeling of a society that is seen medically committed and daily work on basic gestures of autonomy and justice non alien to medical events. In certain way, the intention of this article tries to give meaning to some bonds that translate the moments of academic formation which the derivates of the social order in the professional task, trying to relate and to understand the current dynamic which influence the performance of the medical professional.

Palabras clave : Medical education; bioethics; professional performance.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons