SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número3Evaluación de la percepción de estudiantes y docentes de la División Ciencias de la Salud de la Universidad del Norte acerca de las innovaciones en las prácticas en la asignatura Promoción de la Salud y Prevención de la Enfermedad. Barranquilla (Colombia), 2013-2014Empatía en estudiantes de odontología de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos (Perú) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Salud Uninorte

versión impresa ISSN 0120-5552versión On-line ISSN 2011-7531

Resumen

FAJARDO-RAMOS, Elizabeth; HENAO-CASTANO, Ángela María  y  VERGARA-ESCOBAR, Oscar Javier. The training research, perspective from nursing students. Salud, Barranquilla [online]. 2015, vol.31, n.3, pp.558-564. ISSN 0120-5552.  https://doi.org/10.14482/sun.31.3.8000.

Objective: Describe the perspectives of nursing students in front of the subject of research. Method: Quantitative, descriptive and cross study. Structured surveys by nine items, applied to 31 students of 6th level curriculum in hours of nursing Program at the University of Tolima in Colombia, in the course Research Methods and Techniques. Results: As for the prospects of students in front of the subject it found that 74 % waiting learning to design research projects and the remaining 26 % believe that the course will provide the ability to execute them. Conclusions: From the pedagogical, the need to continue working with the formative research approach to encourage students in developing skills for reflection, analysis and argumentation on research evidence; about discipline, should strengthen the teaching of learning by doing, focusing on the study of the phenomena of nursing and the use of research as a key tool to respond to the needs of the context.

Palabras clave : research; education; nursing.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons