SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número77LOS DERECHOS LINGÜÍSTICOS EN COLOMBIA: AVANCES Y DESAFÍOSUNA APROXIMACIÓN AL ANÁLISIS COMPARATIVO DE ESTRUCTURAS EN UNA MUESTRA NARRATIVA DE TRES EVENTOS DEPORTIVOS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

MARTINEZ SOLIS, María Cristina; GONGORA RODRIGUEZ, Graciela  y  RENZA COLL, Ana Cristina. AN ASSESSMENT OF CRITICAL READING IN TERTIARY EDUCATION. Linguist.lit. [online]. 2020, n.77, pp.203-234.  Epub 27-Oct-2021. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n77a09.

The results of the research that evaluates critical reading in the postgraduate students of the Universidad del Valle are presented. A test with four levels of competence is designed and applied: textuality, discursive genres and situational communication, situational enunciation and argumentation, based on the enunciative social dynamics model (Martínez, 2001). A mixed analysis is performed that reveals difficulties and places students in basic and medium performance levels. The results characterize the level of competence according to university colleges and identify the influence of undergraduate schooling in shaping critical thinking in postgraduate students.

Palabras clave : competence; critical reading; enunciative-social dynamics (ESD); argumentation; postgraduate.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )