SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número78ALGUNAS CREENCIAS Y PERCEPCIONES DE LOS HABITANTES DE VALLEDUPAR SOBRE EL TÉRMINO VALLENATO COMO GENTILICIOUN ACERCAMIENTO SOCIOFONOLÓGICO DEL ESPAÑOL COLOMBIANO EN FILADELFIA, ESTADOS UNIDOS: EL CASO DE LA VARIABLE FONOLÓGICA /S/ EN CUATRO HABLANTES DE DIFERENTES REGIONES DEL PAÍS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

ARIAS RODRIGUEZ, Gladis Leonor. SOME TEACHERS AND STUDENTS’ PERCEPTIONS ABOUT PEDAGOGICAL STRATEGIES IN THE ENGLISH CLASSES. Linguist.lit. [online]. 2020, n.78, pp.139-162.  Epub 10-Nov-2021. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n78a06.

This study analyzed the perceptions about the strategies applied in 8th and 9th grades at a private high school during the first semester of 2019. Data were gathered through a semi-structured interview and a survey. The findings show that the school uses a guide book as the main academic material; however, students and teachers would like to use other materials that foster communication. The research evidences the importance of listening to teachers and students in order to find out aspects that help to improve EFL teaching and learning.

Palabras clave : pedagogical strategies; teaching and learning English; materials; activities; students and teachers’ perceptions.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )