SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número80LA INFLUENCIA DE LA FAMILIARIDAD SUBJETIVA EN LA LECTURA Y ESCRITURA DE PALABRAS EN ESTUDIANTES DE ESCUELA PRIMARIA DE MEDELLÍNUNA EXPERIENCIA DE ENSEÑANZA DE INGLÉS EN LÍNEA DURANTE LA PANDEMIA DEL COVID-19: RESULTADOS PRELIMINARES índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

DELICIA, Darío Daniel. POLIFUNCTIONALITY OF NOMINALIZATION IN WRITTEN ESSAYS BY CHILDREN AND ADOLESCENTS OF CORDOBA (ARGENTINA). Linguist.lit. [online]. 2021, n.80, pp.187-202.  Epub 09-Dic-2022. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n80a12.

A descriptive study was carried out on the discourse and textual operations of the nominalizations in essays produced by students from primary and secondary school. Sixty texts were gathered at a private school of Córdoba (Argentina), and they were analyzed following the ideas of Soto y Zenteno (2004) on the identification of reference, predicate, textualization and hierarchical organization of the information as indicators of language development. Empirical evidence corroborates the hypothesis that there exists a close relation between the ontogenesis of these nominal functions and the progress made by the students during the process of linguistic literacy.

Palabras clave : nominalization; discourse-textual function; written essay; linguistic literacy; language ontogenesis.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )