SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número80UNA EXPERIENCIA DE ENSEÑANZA DE INGLÉS EN LÍNEA DURANTE LA PANDEMIA DEL COVID-19: RESULTADOS PRELIMINARESLAS ACTITUDES LINGÜÍSTICAS EN LA COMUNIDAD DE MAJAYURA (LA GUAJIRA): UN ESTUDIO DESDE LOS COMPONENTES COGNITIVO Y EMOCIONAL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

DJABALLAH, Leïla  y  HACHOUF, Amina. CODE-SWITCHING IN A FOREIGN LANGUAGE CLASS’S TEACHING INTERACTION. CORPUS ANALYSIS IN AN ARGELIAN UNIVERSITY ENVIRONMENT. Linguist.lit. [online]. 2021, n.80, pp.221-235.  Epub 09-Dic-2022. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n80a14.

This article studies the code-switching phenomenon in an Italian language teaching context from the University of Annaba, in Algeria. Certain passages in Italian, Arabian and French spoken in Algeria and produced mainly by the teachers from the department of Italian language will be examined, using discourse analysis as the theoretical model. The study will be centered around the linguistic choices of teachers in their interactions with the students, seeking to understand the nature of and the reasons behind code-switching in the discourse. This contribution will show that the frequent presence of these alternations is necessary for the pedagogical process.

Palabras clave : code-switching; discourse analysis; first language; first foreign language (L2); study language.

        · resumen en Francés     · texto en Francés     · Francés ( pdf )