SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número83La psicolingüística en la formación de profesores de lengua castellana: una aproximación desde los géneros discursivosPanorama mundial de la producción científica sobre actos de habla: un análisis bibliométrico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

ARENAS HERNANDEZ, Karina Alejandra  y  LOPEZ GIL, Karen. Interdisciplinary Collaboration: Teacher’s Education Strategy on Writing at University. Linguist.lit. [online]. 2023, n.83, pp.189-206.  Epub 15-Jun-2023. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n83a08.

This article presents an exploratory systematic review on teacher training in writing which included 53 articles indexed in Scopus, Ebsco, ProQuest Central, Scielo, and Redalyc. The results show the design of guidelines and evaluation criteria for written task as the main collaborative activities. Different theoretical approaches were recognized, mainly covering academic writing and interdisciplinary work. This exploratory review shows that interdisciplinary collaboration holds potential for teacher’s education at university and systematizes the ways in which this strategy works, which can guide efforts to address writing in higher education as a learning tool in the disciplines.

Palabras clave : higher education; interdisciplinary approach; teacher cooperation; teacher education; writing.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )