SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número84CONCIENCIA, CREENCIAS Y ACTITUDES SOCIOLINGÜÍSTICA EN LA OPCIÓN LINGÜÍSTICA DE TEXTOS ESCRITOS EN FORMACIÓN INICIAL DEL PROFESORADO DE PRIMARIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

ARISMENDI GOMEZ, Fabio Alberto  y  COLORADO LOPEZ, Doris. CONTRIBUTIONS OF LINGUISTIC BIOGRAPHIES TO PRE-SERVICE FOREIGN LANGUAGE TEACHER TRAINING IN COLOMBIA. Linguist.lit. [online]. 2023, n.84, pp.11-39.  Epub 27-Nov-2023. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n84a01.

This article reports some findings of a qualitative study about the use of linguistic biographies in pre-service foreign language teacher training in Colombia. A corpus of 122 linguistic biographies written between 2011 and 2020 was analyzed. Findings reveal the complexity and heterogeneity of future teachers’ linguistic repertoires; various situations of linguistic contact and learning trajectories; as well as representations, affections and feelings towards languages. Linguistic biographies prove to be a tool to develop reflexivity, mainly regarding plurilingualism and interculturality.

Palabras clave : linguistic biography; pre-service teacher training; plurilingualism; foreign language teaching; linguistic repertoires.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )