SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 issue2The effect of electric transmission constraints on how power generation companies bid in the Colombian electrical power marketTreatment of COD analysis liquid wastes generated in environmental laboratories author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Ingeniería e Investigación

Print version ISSN 0120-5609

Abstract

INZUNZA GONZALEZ, Everardo et al. Desarrollo e integración de una estación de radio AM/FM basada en computadora . Ing. Investig. [online]. 2010, vol.30, n.2, pp.78-86. ISSN 0120-5609.

En este trabajo se presenta el desarrollo de una estación de radio AM/FM basada en computadora personal, que opera en la banda comercial de AM y FM. Se presenta la evolución de la interfaz gráfica con el usuario del software y la interconexión por medio del ducto GPIB con un generador de funciones de RF. El usuario de la computadora tiene la opción de introducir la frecuencia deseada de transmisión dentro de la banda comercial, así como la potencia de transmisión, entre otros parámetros.

Keywords : modulación en amplitud; modulación en frecuencia; bus de interfaz de propósito general; portadora de radiofrecuencia; señal moduladora.

        · abstract in English     · text in English | Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License