SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2El impacto del trabajo por proyecto y el método de proceso de la escritura en la producción escritaEl uso de dispositivos portátiles en la clase de inglés para favorecer la producción del idioma índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

DIAZ RAMIREZ, Martha Isabel. Developing Learner Autonomy Through Project Work in an ESP Class. How [online]. 2014, vol.21, n.2, pp.54-73. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.21.2.4.

This article presents the findings of an action research study on developing learner autonomy through project work in an English for Specific Purposes class. The study was conducted at a Colombian regional and public university with environmental engineering undergraduates. The instruments for data collection were field notes, semi-structured interviews, questionnaires, students' artifacts, and video recordings. The results revealed that learner autonomy could be developed by means of cooperative work in order to achieve common interests and support each other. Students also displayed self-regulation in regard to facing failures through learning strategies; furthermore, this study showed how intrinsic motivation implies the desire for accomplishment and knowledge to fulfill a learning goal.

Palabras clave : Autonomy; cooperative work; motivation; project work; self-regulation.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons