SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2El uso de dispositivos portátiles en la clase de inglés para favorecer la producción del idiomaEl uso de la lingüística sistémica funcional para analizar las narrativas de los estudiantes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

ESCOBAR ALMECIGA, Wilder Yesid  y  EVANS, Reid. Mentor Texts and the Coding of Academic Writing Structures: A Functional Approach. How [online]. 2014, vol.21, n.2, pp.94-111. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.21.2.6.

The purpose of the present pedagogical experience was to address the English language writing needs of university-level students pursuing a degree in bilingual education with an emphasis in the teaching of English. Using mentor texts and coding academic writing structures, an instructional design was developed to directly address the shortcomings presented through a triangulated needs analysis. Through promoting awareness of international standards of writing as well as fostering an understanding of the inherent structures of academic texts, a methodology intended to increase academic writing proficiency was explored. The study suggests that mentor texts and the coding of academic writing structures can have a positive impact on the production of students' academic writing.

Palabras clave : Academic writing; communities of practice; mentor texts; metacognition; second-language literacy; text coding.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons