SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2El uso de textos modelo y la codificación de estructuras de la escritura académica: un abordaje funcionalDesarrollo de materiales en el contexto colombiano: algunas consideraciones acerca de sus beneficios y desafíos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

CORREA, Doris  y  DOMINGUEZ, Camilo. Using SFL as a Tool for Analyzing Students' Narratives. How [online]. 2014, vol.21, n.2, pp.112-133. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.21.2.7.

Traditionally, at universities, English as a foreign language instructors have used a series of approaches to teach students how to write academic texts in English from both teacher preparation and regular programs. In spite of this, students continue to have problems writing the academic texts required of them in the different courses. Concerned with this issue, a group of English as a Foreign Language writing instructors from a Teacher Education Program in Medellín engaged in the study of Systemic Functional Linguistics. The purpose of this article is to report the insights that one of these instructors gained once he began using these theories to analyze a narrative text produced by one of the students in his class.

Palabras clave : EFL writing; narratives; narrative writing; Systemic Functional Linguistics; text analysis.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons