SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue1Con Confianza: The Emergence of the Zone of Proximal Development in a University ESL CourseAnalysis of the Teaching Practices at a Colombian Foreign Language Institute and Their Effects on Students’ Communicative Competence author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


How

Print version ISSN 0120-5927

Abstract

PANZACHI HEREDIA, Damaris Ana Ruth  and  LUCHINI, Pedro Luis. Cómo convertirse en un buen aprendiz de lenguas: un estudio de caso exploratorio. How [online]. 2015, vol.22, n.1, pp.26-44. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.22.1.116.

Este artículo describe un estudio de caso que explora las estrategias de aprendizaje y los estilos de aprendizaje que una estudiante de inglés utilizó para convertirse en una buena aprendiz. Los instrumentos utilizados fueron una entrevista semi-estructurada y una encuesta. Los resultados indican que el uso variado de estrategias directas/indirectas, sumadas a cambios en el estilo de aprendizaje son factores conducentes a concretar los objetivos propuestos por la participante y convertirse en una buena aprendiz.

Keywords : autonomía; estilos de aprendizaje; estrategias de aprendizaje; inglés (segunda lengua); metacognición.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License