SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2La relación entre los estilos cognitivos y las preferencias de retroalimentación correctiva escrita de los estudiantesConstrucción de identidad y transferencia conceptual inversa entre estudiantes iraníes de inglés como lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

RODRIGUEZ SANCHEZ, Andrés. Reading Comprehension Course Through a Genre-Oriented Approach at a School in Colombia. How [online]. 2017, vol.24, n.2, pp.35-62. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.24.2.331.

This paper reports on an action-research study aimed at identifying the problems and needs of a specific group of tenth graders at a school in Colombia in relation to their reading comprehension in English in order to design, partially implement, and evaluate a genre-oriented syllabus. Findings show that the explicit instruction of metacognitive strategies helped students become more efficient readers, as well as the fact that the exposure and analysis of genres developed a better comprehension of different kinds of texts, making these students aware of the structure and patterns of the texts they were reading as they approached them with reading strategies that were appropriate for each genre and stage.

Palabras clave : Genre approach; metacognitive instruction; reading comprehension; reading strategies; syllabus design.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons