SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 issue2Reading Comprehension Course Through a Genre-Oriented Approach at a School in ColombiaExploring English Teachers’ Perceptions About Peer-Coaching as a Professional Development Activity of Knowledge Construction author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


How

Print version ISSN 0120-5927

Abstract

GHOLAMINEJAD, Razieh. Construcción de identidad y transferencia conceptual inversa entre estudiantes iraníes de inglés como lengua extranjera. How [online]. 2017, vol.24, n.2, pp.63-79. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.24.2.341.

El presente artículo describe un estudio cualitativo para identificar si estudiantes iraníes de inglés como lengua extranjera experimentan transferencia conceptual inversa y si construyen dos identidades como resultado del aprendizaje de una lengua extranjera. Los resultados de cuestionarios abiertos distribuidos entre 65 estudiantes de pregrado de la Universidad de Isfahan y de 45 entrevistas realizadas en una escuela privada revelaron que la mayoría de los participantes sienten que han parcialmente experimentado transferencia conceptual inversa. Sin embargo, la mayoría afirmó no haber construido una nueva identidad en inglés, pero los que sí lo hicieron tienen una actitud más positiva hacia su identidad en inglés.

Keywords : identidad; inglés como lengua extranjera; principio de relatividad lingüística; transferencia conceptual inversa.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License