SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 issue2Exploring English Teachers’ Perceptions About Peer-Coaching as a Professional Development Activity of Knowledge ConstructionStandardized Test Results: An Opportunity for English Program Improvement author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


How

Print version ISSN 0120-5927

Abstract

JORQUERA TORRES, Oliver Camilo; MENDOZA ZAPATA, Jhon Eliot  and  DIAZ LARENAS, Claudio Heraldo. La reacción afectiva de estudiantes de secundaria hacia las actividades de expresión oral en inglés. How [online]. 2017, vol.24, n.2, pp.102-120. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.24.2.346.

Este estudio tiene como objetivo medir las reacciones afectivas de cincuenta y dos estudiantes de secundaria después de realizar una actividad de expresión oral individual y otra en parejas, y posteriormente completar una escala de diferencial semántico de nueve adjetivos bipolares. Los resultados no muestran diferencias estadísticas significativas entre los dos tipos de actividades y las dos escuelas que participaron en el estudio; sin embargo, los participantes de ambos establecimientos muestran una reacción afectiva similar hacia las actividades de expresión oral individuales y en pareja.

Keywords : diferencial semántico; expresión oral; reacción afectiva.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License