SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1Construcción de la identidad de profesores de inglés: un estudio de caso en Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

LUCERO, Edgar  y  SCALANTE-MORALES, Jeesica. English Language Teacher Educator Interactional Styles: Heterogeneity and Homogeneity in the ELTE Classroom. How [online]. 2018, vol.25, n.1, pp.11-31. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/https://doi.org/10.19183/how.25.1.358.

This article presents a research study on the interactional styles of teacher educators in the English language teacher education classroom. Two research methodologies, ethnomethodological conversation analysis and self-evaluation of teacher talk were applied to analyze 34 content- and language-based classes of nine English language teacher educators of three undergraduate English language teacher education programs in Bogotá, Colombia. Findings show that English language teacher educators' interactional styles are a mixture of both individual (heterogeneous interactional styles) and common (homogeneous interactional styles) social acts, which are represented by the interactional forms and patterns that these teacher educators display in the classrooms.

Palabras clave : Classroom interaction; English language teacher education; interactional styles.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons