SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1Explorando las percepciones de los estudiantes sobre el aprendizaje del inglés en una universidad públicaDevelación de los discursos de los docentes de inglés y de contenido sobre bilingüismo dentro de un contexto de desarrollo profesional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


How

versión impresa ISSN 0120-5927

Resumen

SISQUIARCO, Angie; SANCHEZ ROJAS, Santiago  y  ABAD, José Vicente. Influence of Strategies-Based Feedback in Students' Oral Performance. How [online]. 2018, vol.25, n.1, pp.93-113. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/https://doi.org/10.19183/how.25.1.402.

This article reports on an action research study that assessed the influence of cognitive and metacognitive strategies-based feedback in the oral performance of a group of 6th grade students at a public school in Medellin, Colombia. Researchers analyzed students' oral performance through assessment and self-assessment rubrics, applied inventories to students before and after giving them the strategies-based feedback, and interviewed all students and one parent. Results showed that strategies-based feedback supported by previous strategies instruction can help students both increase the use of strategies and improve their oral performance.

Palabras clave : Cognitive strategies; feedback; language learning strategies; metacognitive strategies; oral performance.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons