26 1 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


How

 ISSN 0120-5927

TORRES-ROCHA, Julio César. EFL Teacher Professionalism and Identity: Between Local/Global ELT Tensions. []. , 26, 1, pp.153-176. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.26.1.501.

^a

This article of reflection considers socio-political issues such as linguistic imperialism, native speakerism, English as an International language, and appropriate teaching methodologies, which are currently contentious issues in the ELT community. Framed within a critical approach of applied linguistics, these issues are addressed in three sections (global/local tensions, teacher professional identity, and a new EFL professional identity) in order to argue that a dynamic, shifting, and multifaceted perspective of a globally-minded EFL teacher professional identity is needed so that Colombian EFL professionals can define or redefine their own identities in taking an informed and critical political stance.

^len^a

Este artículo de reflexión considera elementos sociopolíticos como el imperialismo lingüístico, la ideología del hablante nativo, el inglés como lengua internacional y las metodologías de enseñanza apropiadas; aspectos que son controversiales en la comunidad ELT. Dentro del marco de la Lingüística Aplicada Crítica, estos elementos se discuten en tres secciones (tensiones globales/locales, identidad profesional del docente y una identidad profesional EFL nueva) para argumentar que se necesita una perspectiva dinámica, multifacética y cambiante de la identidad local y global del profesor de inglés, para que, de esta manera, los profesionales del inglés como lengua extranjera puedan definir o redefinir sus identidades tomando un posición política informada y crítica.

^les

: .

        · | |     · |     · ( pdf )