SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número28El clúster en la estrategia de marketing internacionalCondiciones clave para el éxito y sostenibilidad de los emprendimientos solidarios de Medellín índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Semestre Económico

versión impresa ISSN 0120-6346versión On-line ISSN 2248-4345

Resumen

RODRIGUEZ SANCHEZ, Antonio; VEGA FLOREZ, Edwin José; ALVIS ESTRADA, Luis  y  CASTRO AVILA, Robinson. Effects of the Colombian armed conflict in the educational coverage of the Bolivar department in the period of 1995-2008. Semest. Econ. [online]. 2011, vol.14, n.28, pp.67-75. ISSN 0120-6346.

The present study estimates the impact of the internal armed conflict in the education coverage in the Bolivar Department between the years 1995 and 2008 through a double logarithmic regression analysis through an ordinary least square method. The explanation variables are; homicides, kidnapping and forced displacement and one dummy variable which is the Democratic Security Policy.) the best regression was determined by the Akaike Information Criteria (CIA). The educational coverage reported a high correlation with the kidnapping rate. Forced displacement and democratic security where associated to educational coverage. A positive impact of the democratic security policy is observed given the fact that since the beginning of its implementation, educational coverage has varied positively.

Palabras clave : Education economy; education coverage; armed conflict; ordinary least squares.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons