SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número81Modelo de formación en emprendimiento social para Instituciones de Educación Superior en ColombiaEstudio de las competencias de los emprendedores/innovadores sociales. El caso del Premio ELI de la Universidad EAN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista EAN

versión On-line ISSN 0120-8160

Resumen

OROZCO TRIANA, Jairo Alonso; PARRA BERNAL, León Darío; RUIZ ARIAS, Catalina Lucía  y  MATIZ BULLA, Francisco Javier. Tutoring to Entrepreneurs at Universidad EAN: from the IN3 Model to EAN Impact -2011-2016-. Rev. esc.adm.neg [online]. 2016, n.81, pp.12-25. ISSN 0120-8160.  https://doi.org/10.21158/01208160.n81.2016.1553.

Abstract Since its foundation, Universidad EAN has been a pioneer in offering formation and training to foster entrepreneurial competencies; for this reason, it has always been a permanent challenge to design programs focusing on the formation of entrepreneurs. This article describes the entrepreneurs’ tutoring and follow- up made following necessary global trends in Colombian ecosystems, such as applied design thought on business, agile entrepreneurship, accelerating programs and innovation resulting from research, which have become the best practices of company incubation for universities (Bhatli, 2014). From this start, we analysed the evolution, processes and outcomes of Universidad EAN tutoring and follow- up programs: IN3 Model (Incubate- Innovate- Integrate), the Entrepreneur Assistance Office ("PAE" in Spanish) and the Seed Capital Funding, as well as the current program named EAN Impact.

Palabras clave : Entrepreneurship; company incubation; entrepreneurship offices; entrepreneurial assistance models; Universidad EAN.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons