SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número81Estudio de las competencias de los emprendedores/innovadores sociales. El caso del Premio ELI de la Universidad EANLiderazgo educativo en el siglo XXI, desde la perspectiva del emprendimiento sostenible índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista EAN

versión On-line ISSN 0120-8160

Resumen

VALLE CHIRINOS ARAQUE, Yamaru  y  PEREZ PERALTA, Claudia Milena. Educational leadership in the 21st century from the perspective of sustainable entrepreneurship. Rev. esc.adm.neg [online]. 2016, n.81, pp.91-110. ISSN 0120-8160.  https://doi.org/10.21158/01208160.n81.2016.1560.

Abstract The purpose of the study is to design an university social responsibility program (RSU) in CORPOSUCRE to generate sustainable entrepreneurship in vulnerable communities, in which the approaches were researched the studies of Vallaeys (2010), Bernal & Rivera (2011) and Rodríguez (2012). The investigation showed that in CORPOSUCRE there is awareness about the importance of social projection, however, officials still perceive university social responsibility as an isolated and discretionary process, therefore, it promotes the design of a RSU program.

Palabras clave : Responsibility; university; sustainable entrepreneurship; social vulnerability; community.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons