SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número22Estudio de la focalización prosódica en el habla de MaracayEl español y las políticas lingüísticas en Estados Unidos: el caso de los Estados fronterizos con México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Lingüística Hispánica

versión impresa ISSN 0121-053X

Resumen

TORRES CRUZ, DORIS LILIA. Spanish Language Textbooks. Instruments to consolidate a national project Abstract. Cuad. linguist. hisp. [online]. 2013, n.22, pp.27-46. ISSN 0121-053X.

Abstract In the early twentieth century, reading and writing processes in Colombia aimed at developing strategies that, in one way or another, strengthened political, pedagogical or ideological projects. Elementary education adopted textbooks as a tool for the projection of the confessional, hispanistic and conservative values of the time. With this in mind, a series of textbooks were analyzed in order to find the overlapping traces and voices (Bakhtin, 1982) in the text. For this, the content analysis technique was used, along with elements of qualitative and quantitative interpretation. Some of the features that characterized this historical period of the nation were identified in the selected textbooks.

Palabras clave : Languages in Education -LEEN; research group; textbooks; elementary school; politics; nation.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons